镜镜镜镜镜

<歌词翻译>A past and future secret

牧砚:

听BG的这首歌莫名想到AM,契合。
渣翻未修,感谢二花的帮助*


Oh, I haven't been here for a while
故地重游,间时已久
in blindness and decay
因盲而败,因腐而衰
the circle's been closed, now
圆桌倾塌,伊始不复
My song of the end
我歌至尽,音韵绵长
I've seen it all
我眼观尽,世事无常
Listen crowd
簇簇人潮,听我一歌
I'll tell you everything though I have to say I don't know much.
固我少知无奈,仍颂哀歌荣光
talking about a past and future secret
言谈过往未来,唱及秘密此系
most called him once and future king
他将永恒为名,荣冠加冕为王
far back in the past I saw his ending long before it started I knew hisname
追溯往昔,睹他终焉,遥遥远时,闻他名姓
he's the one who took the sword out of the stone
石中圣剑,不曾相负,命定之人,持它崛起
it's how that ancient tale began
古老传说,籍此篇开
I hear it in the cold winds
我耳闻之,寒风相颂
My song of the end
我歌至尽,音韵悠扬
I had seen it in my dreams
回梦既见,黄粱惘惘
my song of the end
我歌将尽,音韵清亮
I can't stop the darkening clouds
云翳渐黑,无力停歇
I feel cold
冷缠我身,哀哀无望
when I cry out for the bark
泣至悲怆,泣为痕伤
take him back to Avalon
带他回那圣土,阿瓦隆安眠处
dwell on for a new age
凝思细想之中,崭新时代诞生
so long sleep well my friend
你将安然长睡,我至亲的朋友
take him back to Avalon
带他来这圣土,阿瓦隆长眠处
I will wait and guard
我以誓相守护,我立誓而等待
the future king's crown
荣冕之冠,永恒之王
My song of the end
我歌至此,和韵悠长
it was nice but now it's gone
曾至美处,如今已忘
my song of the end
我歌此尽,终韵恸伤
it was fixed the whole time
曾至深处,浸彻时光
my song of the end
我歌此尽,终韵恸伤
I saw it all
我眼观尽,世事无常

评论

热度(18)